ریپل Ripple چیست؟ | فیلم آموزشی

ریپل Ripple چیست؟ | فیلم آموزشی

درباره سايت
سلام دوست عزیز ,از اینکه به جمع ما می پیوندید بسیار خوشحالیم.در این وبسایت آموزشی از 0 تا 100 نحوه جمع آوری بیتکوین رایگان و دیگر ارزهای دیجیتال و انتقال به کیف پول آموزش داده می شود.ارزش بیتکوین روز به روز در حال افزایش میباشد و از همین رو یه روش کسب درآمدی فوق العادست , تا آخر این مسیر همراه شما هستیم . اگه تازه شروع به فعالیت کردین و اطلاعی ندارین لطفا از منوی بالا چگونه شروع کنم رو انتخاب کنید . با آرزوی بهترین ها برای شما دوست عزیز ❤️

ریپل Ripple چیست؟ | فیلم آموزشی
بازديد : 1519

 

ریپل چیست؟

اگر در پاسخ بگوییم ریپل یک ارز رمزنگاری‌شده مثل بیت‌کوین است این پاسخ کمی گمراه‌کننده است؛ پس بهتر است ریپل را به‌صورت جزئی بررسی کنیم. ریپل هم مثل سایر ارزهای رمزنگاری‌شده با الهام از بیت‌کوین ساخته شده است اما نسبت به بیت‌کوین تفاوت‌های زیادی دارد که در ادامه این تفاوت‌ها و اهداف ریپل را مرور می‌کنیم.

 

 

 

مانند بیت کوین و اتریوم،‌ درک مفهوم و نحوه چگونگی کار ریپل هم ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.

 

شبکه پرداخت ریپل (RippleNet) و ارز دیجیتال ریپل (Ripple XRP) در سال ۲۰۱۲ معرفی شدند. ریپل نت به بانک ها و موسسات بزرگ متصل می ‌شود و انتقال پول یا سایر دارایی ها را می توان در بستر شبکه انجام داد. تمام تراکنش ها در دفترغیرمترکز ریپل (XRP Ledger) ثبت می شوند.

 

ارز ریپل یا به اختصار XRP، ارز مورد استفاده برای انجام تراکنش ها در شبکه ریپل است. ریپل به منظور تسهیل پرداخت های آنلاین به وجود آمد. هر تراکنش در ریپل حداکثر پس از فقط چهار ثانیه انجام می شود. برای مقایسه، بهتر می توان سرعت تراکنش ها را با شبکه اتریوم و بیت کوین مقایسه کرد. در اتریوم انجام یک تراکنش حداقل دو دقیقه طول می‌کشد. در بیت کوین این زمان ممکن است نسبت به ترافیک شبکه تا بیش از پنج ساعت هم برسد. در سیستم های سنتی شاید پرداخت ها فوری به نظر برسد، اما در واقع انتقال پول اصلی بین بانک ها، سه الی هفت روز زمان نیاز دارد.

 

 

 

تفاوت های اصلی ریپل و بیت کوین

 

 

ریپل کاملا مقیاس پذیر است – در حال حاضر شبکه ریپل می تواند ۱۵۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام دهد که به گفته ی توسعه دهندگان این میزان بیشتر خواهد شد. بیت کوین در هر ثانیه فقط ۷ تراکنش را انجام می‌دهد.یکی از دلایل فورک بیت کوین کش هم همین مشکل بیت کوین بود.

 

علاوه بر سرعت و مقیاس پذیر بودن، کارمزدهای معمالات هم در این شبکه قابل توجه است. کارمزدها در این شبکه بسیار ناچیز است. در حال حاضر بیش از ۷۵ شرکت مالی بزرگ از شبکه ریپل استفاده می‌کنند.

 

ریپل یک شبکه پرداخت و ارتباطی برای موسسات مالی سراسر جهان است. این اکوسیستم یک رقیب جدی برای سوئیفت است. ارز ریپل را می‌توان مانند سهام معامله کرد. تفاوت اصلی بیت کوین و ریپل اهداف و قابلیت ها است. بیت کوین با هدف تبدیل شدن به یک ارز رسمی جهانی و تسهیل پرداخت های آنلاین طراحی شده است اما ریپل برای تبدیل شدن به یک روش پرداخت روزمره به وجود نیامده است هر چند که ممکن است در آینده این امکان هم فراهم شود.

 

بیت کوین روش جدیدی برای پرداخت آنلاین است که انسان را از بانک بی‌نیاز می کند. اما بالعکس ریپل شبکه خود را برای ارتباط بین بانک های سراسر جهان ارائه داده است تا معاملات سریع تر و هزینه ها کمتر شود.

 

یکی دیگر از تفاوت های اصلی بیت کوین با ریپل، بلاک چین بودن بیت کوین است. ریپل بر خلاف بیت کوین و ارزهای بلاک چینی، یک شرکت متمرکز است. به همین دلیل به آن انتقادهایی هم وارد می‌‌شود. این شرکت قبل از راه اندازی شبکه تمام ارزها را ساخت و به طور اتوماتیک آرام آرام به بازار عرضه می‌شود.

 

ریپل چگونه کار می کند ؟


مطالب مرتبط
    نظرات
    براي ديدن نظرات بيشتر روي شماره صفحات در زير کليک کنيد
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: