ایاس (EOS) چیست؟ | همه چیز در مورد EOS

ایاس (EOS) چیست؟ | همه چیز در مورد EOS

درباره سايت
سلام دوست عزیز ,از اینکه به جمع ما می پیوندید بسیار خوشحالیم.در این وبسایت آموزشی از 0 تا 100 نحوه جمع آوری بیتکوین رایگان و دیگر ارزهای دیجیتال و انتقال به کیف پول آموزش داده می شود.ارزش بیتکوین روز به روز در حال افزایش میباشد و از همین رو یه روش کسب درآمدی فوق العادست , تا آخر این مسیر همراه شما هستیم . اگه تازه شروع به فعالیت کردین و اطلاعی ندارین لطفا از منوی بالا چگونه شروع کنم رو انتخاب کنید . با آرزوی بهترین ها برای شما دوست عزیز ❤️

ایاس (EOS) چیست؟ | همه چیز در مورد EOS
بازديد : 1394

 

ای او اس (EOS) یک بستر بلاک چینی است که مانند اتریوم برای توسعه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (dapps) مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارز دیجیتال EOS سیستم عاملی است که درون آن مجموعه‌ای از ابزارها و قابلیت‌های ویژه وجود دارد که این کار باعث آسان‌تر شدن فرایند ساخت اپلیکیشن‌های غیر متمرکز می‌شود

ایده پشت ارز دیجیتال EOS این است که از بهترین قابلیت‌های سایر قراردادهای هوشمند، مانند امنیت بیت کوین یا قدرت پردازش اتریوم برای مقیاس‌پذیری و راحتی بیشتر کاربران معمولی استفاده کند. به این صورت آن‌ها می‌توانند از بستر اقتصادی بلاک چینی که به زودی ایجاد خواهد شد بهره ببرند.

وعده EOS این است که ابزار بسیار مناسبی برای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز باشد و برای ورود توسعه دهنده‌ها و افرادی که می‌خواهند از ظرفیت‌های بلاک چین استفاده کنند، موانع موجود را از بین ببرد.

این به نظر بسیار شگفت انگیز است، اما آنچه که واقعا جلب توجه کرده، دو ادعای زیر است:

  • آنها قصد دارند تا کارمزدهای تراکنش‌ها را برای همیشه حذف کنند.
  •  
  • آنها مدعی هستند که پلتفرم آن‌ها خواهد توانست میلیون‌ها تراکنش را در ثانیه انجام دهد.

 

اعتبار و بازیابی

 

شبکه EOS یک بستر آماده برای کاربرد‌های مختلف است و به توسعه دهنده‌ها اجازه می‌دهد تا از قابلیت اعتبار‌سنجی سیستم به صورت کامل استفاده کنند. حساب‌های کاربری که با سطوح مختلف تایید می‌شوند، آخرین بروزرسانی EOS اجازه استفاده از پایگاه‌ داده‌های به اشتراک گذاشته شده را بین حساب‌های کاربری فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد تا اطلاعات به صورت امن و محلی، به دور از خود بلاک چین ذخیره شود

بازیابی حساب‌های دزدیده شده هم یکی از قابلیت‌های سیستم است که از روش‌های مختلفی برای تایید هویت شما استفاده می‌کند و کنترل دوباره حساب کاربری را به شما برمی‌گرداند.

 

ذخیره شده در فضای ابری

 

میزبانی سرورها و فضای ذخیره‌سازی ابری بخشی از سیستم EOS است. توسعه دهندگان قادر خواهند بود که اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری تحت وب آن‌ها را روی سرورها یا فضای ابری بارگذاری کنند و تا بتوانند از ترافیک سیستم EOS استفاده کنند. این قابلیت به توسعه دهنده‌ها اجازه می‌دهد تا ایده‌های خود را به صورت رایگان محقق سازند.

توسعه دهنده‌ها به صورت مستقیم به میزان مصرف، تجزیه و تحلیل فضای ذخیره‌سازی و ترافیک دسترسی دارند و قادر خواهند بود تا محدودیت‌های لازم را بنا به صلاح‌دید خود اعمال کنند. هزینه سرورها توسط توکن‌های EOS پرداخت می‌شود.

 

تیم توسعه دهنده EOS

 

 

شرکت Block.one، توسعه بلاک چین EOS را برعهده دارد. این شرکت املاک سابق، از سال ۲۰۱۴ وارد حوزه بلاک چین شد. مدیریت این شرکت برعهده براندن بلومر است.

توسعه دهنده اصلی EOS دن لریمر، است. او مدیر پروژه‌های بزرگی مثل بیت شیرز و استیم‌ایت هم است. لریمر درباره توسعه EOS می‌گوید:

همیشه به دنبال حقیقت بودم و قصد داشتم آزادی و عدالت را با فناوری برقرارکنم. پس از بیت شیرز و استیم‌ایت که موفقیت‌های بسیاری در زمینه‌ تبادلات و رسانه‌های اجتماعی داشتند، حال می‌خواهم سیستمی بسازم تا همه بتوانند به سادگی روی آن برنامه‌های غیرمتمرکز و عادلانه بسازند. بعد از اتمام این پروژه، تمام پروژه‌های بعدی من روی EOS خواهد بود.

 

مقیاس پذیری

 

 

اغلب بلاک چین‌ها مانند بیت کوین و اتریوم از پروتکل «اجماع روی حالت» استفاده می‌کنند به این معنی که در هر لحظه، تمام رایانه‌های درون شبکه می‌توانند وضعیت موجود را در سراسر بلاک چین تایید کنند تا جلوی کلاه‌برداری گرفته شود. بلاک چین در این موارد، نموداری از حالت کل سیستم است و هر زمان بلاک جدیدی به بلاک چین افزوده می‌شود، نودهای روی شبکه، تراکنش هر بلاک را می‌گیرند و وضعیت خود را در رابطه با آدرس آن تراکنش‌ها به روز می‌کنند.

اما وقتی از پروتکل «اجماع روی رویداد» استفاده می‌کنید تمرکز روی تراکنش‌ها (یا پیام‌ها) است. به جای تایید حالت شبکه در هر لحظه، نودها یک سری رویداد را تایید می‌کنند تا از حالت شبکه باخبر شوند. نتیجه این است که سیستمی که قبلا زمان طولانی‌تری برای تایید تاریخچه تراکنش‌ها نیاز داشت، حالا می‌تواند هزاران تراکنش را در حال کار کردن، تایید کند.

به این صورت ماشین‌های فعال در شبکه EOS می‌توانند یک میلیون تراکنش را در هر ثانیه مدیریت کند که امکان مقیاس‌پذیری بی‌نهایت را برای آن فراهم می‌کند.

 

# انعطاف پذیری

 

در حمله DAO، سیستم اتریوم با مشکل مواجه شد و توسعه دهندگان ناگزیر به فورک شدند.

از آنجا که EOS از DPOS استفاده می کند، در صورت خرابی یک برنامه، سیستم اصلی با مشکلی مواجه نخواهد شد.

 

# حاکمیت

 

در EOS، حاکمیت با ایجاد صلاحیت و انتخاب قانون توسط خود جامعه تعیین می‌شود. قوانینی برای شبکه توسط اعضا تعیین می‌شود و تمام توسعه دهندگان برای استفاده از پروتکل مجبور به استفاده از آن هستند.

 

# پردازش موازی


در پردازش موازی، دستورالعمل های برنامه در میان چند پردازنده تقسیم می شوند. با انجام این کار، زمان اجرای آن برنامه کاهش چشم‌گیری می‌یابد. EOS پردازش موازی قراردادهای هوشمند را از طریق مقیاس پذیری افقی، ارتباط ناهمزمان و قابلیت همکاری فراهم می کند.

مقیاس پذیری افقی:در حالیکه در مقیاس پذیری عمودی، مقیاس پذیری با اضافه کردن قدرت پردازش بیشتر انجام می شود، مقیاس پذیری افقی با ایجاد ظرفیت برای افزودن کامپیوترها و قدرت پردازش بیشتر، تحقق می‌یابد.

قابلیت همکاری:توانایی یک سیستم کامپیوتری برای تبادل و استفاده از اطلاعات.

 

# سیستم عامل غیرمتمرکز


مهمترین ویژگی EOS است. ویندوز و مک را برای ارزهای دیجیتال تصور کنید.در حال حاضر اتریوم یک ابرکامپیوتر غیرمتمرکز است و EOS مدعی یک سیستم عامل غیرمتمرکز است.

 

کیف پول‌هایEOS

توکن‌های EOS، فعلا مبتنی بر اتریوم هستند. برای ذخیره توکن‌های EOS، می‌توانید از کیف پول‌های رسمی اتریوم مانند مای‌اتر ولت و متامسک استفاده کنید. کیف پول‌های دیگری مانند اکسودوس، ایدو و صرافی‌ها هم از این توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند، اما سایت رسمی ایاس توصیه می‌کند برای به روز‌رسانی های بعدی از کیف پول های رسمی اتریوم استفاده شود.

از کجا EOS بخریم؟

 

برای خرید توکن‌های EOS صرافی‌های زیادی قابل استفاده هستند.

به طور کلی برای کاربران دو راه برای خرید EOS وجود دارد :

۱- خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار

۲- تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به EOS

 

نتیجه‌گیری

 

ارز دیجیتال EOS پروژه‌ای هیجان‌انگیز در حوزه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز با یک تیم کارکشته و چشم‌اندازی آینده‌نگر است. EOS روی سرعت انجام تراکنش‌ها تمرکز دارد و می‌تواند ۵۰ هزار تراکنش را در ثانیه انجام دهد. در مقام مقایسه، ویزا کارت می‌تواند فقط ۲۴ هزار تراکنش را در ثانیه انجام دهد. البته این بستر مخالفانی هم دارد. تونی ویوز یکی از فعالان این حوزه می‌گوید:

دان لامیر چندین پروژه بلاک چین را براساس پروتکل اثبات سهام ایجاد کرده بود و همه آنها نقاط تاریکی با خود دارند. هر دو پروژه Bitshares و Steemit به افراد داخل شرکت اجازه می‌دادند تا توکن‌های زیادی را برای خودشان ایجاد کنند و بعد ماهیت اثبات سهام این پروژه‌ها به این افراد اجازه می‌داد تا توکن‌های با ارزش را برای خودشان چاپ کنند.

وین وگان فاند مدیر شرکت Tieron می‌گوید:

اوراق سفید این پروژه به هیچ جزئیاتی اشاره نمی‌کند و هنوز هیچ کدی هم مشاهده نشده است. هیچ کس هم نیست به سوالات فنی پاسخگو باشد.


مطالب مرتبط
    نظرات
    براي ديدن نظرات بيشتر روي شماره صفحات در زير کليک کنيد
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: